Hoppa till innehållet

Maa

Återbetalningspolicy

Returer
Vår policy gäller i 15 dagar. Om det har gått 15 dagar sedan du köpte varan kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från returer. Förgängliga varor som mat, blommor, tidningar och tidskrifter kan inte returneras. Vi tar inte heller emot produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare varor som inte får returneras:
Presentkort
Nedladdningsbara programvaror
Vissa hälsovårdsartiklar och produkter för personlig vård.

För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller ett inköpsbevis.

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast partiell återbetalning beviljas (om tillämpligt)
Bok med uppenbara tecken på användning
CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskiva som har öppnats
Varor som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel
Varor som returneras mer än 15 dagar efter leverans.

Återbetalningar (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela dig att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om din återbetalning godkänns eller avslås.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Sena eller uteblivna återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta en viss tid innan din återbetalning är officiellt bokförd.
Kontakta sedan din bank. Det tar ofta en viss tid innan återbetalningen bokförs.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, kontakta oss på info@nordicsport.se.

Utförsäljningsvaror (om tillämpligt)
Endast varor till ordinarie pris kan återbetalas, tyvärr kan inte utförsäljningsvaror återbetalas.

Byten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast artiklar om de är defekta eller skadade. Om du vill byta ut den mot samma vara skickar du ett e-postmeddelande till info@nordicsport.se och skickar varan till följande adress: Nordic Sport AB (Org nr 556169-7011), Anbudsgatan 2, 93157 Skellefteå, Sverige.

Gåvor
Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit till värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot kommer ett presentkort att skickas till dig.

Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge den till dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren och han får reda på din retur.

Frakt
För att returnera din produkt ska du skicka den till: Nordic Sport AB, Anbudsgatan 2, 93157 Skellefteå, Sverige.

Du ansvarar själv för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnaderna kan inte återbetalas. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid för din utbytta produkt att nå dig.

Om du skickar en vara över $75 bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa en fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade vara.